dag 18 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Hanneke - WaarBenJij.nu dag 18 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Hanneke - WaarBenJij.nu

dag 18

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

18 Mei 2014 | Curaçao, Willemstad

De tijd gaat snel en we passen ons aan, aan de cultuur hier. Dus nu pas weer een berichtje van mij.

Na een zondag ochtendduik in een stralend blauwe zee schrijf ik dit verhaal.
Op de goede gok zijn we deze ochtend naar de westkust gereden op zoek naar een bordje strand. Al snel kwamen we het bordje Daaibooi strand tegen en zijn we die kant opgereden. Na kilometers tussen de cactussen over de heuvels en langs een flamingobaai en een leguaan te hebben gereden vonden wij het kleine strandje in een verborgen baai.
Daaibooi is een van de vele stranden aan de westkust van Curacao die op zondag ochtend worden bezocht door de lokale bevolking. Zij nemen de bbq, drinken en alle familieleden mee. Gezamenlijk genieten zij dan van het weekend, het weer en het strand.
Gisteren zijn we naar het alom bekende Mambo beach geweest. Het was een behoorlijk eindje rijden maar heel gezellig. Wel vonden wij het heel toeristisch. Mambo beach is een aangelegd strand met barretjes, strandstoelen en winkeltjes.

Afgelopen week heb ik veel lesgegeven aan de leerlingen. De leerlingen werken uit Nederlandse boeken en daardoor is het voor de leerkracht soms ook lastig een les te geven. Zo heb ik een taalles gegeven over letterlijk en figuurlijk taalgebruik en een spellingles over hoofdletters met de provincies en hoofdsteden van Nederland. De lessen worden hier niet voorbereid dus kan ik eenvoudig inspringen wanneer nodig. Samen met de leerlingen ben ik bezig met het maken van een tijdschrift over het leven op Curacao. De leerlingen zijn in groepjes aan de slag gegaan met het schrijven van artikelen over sport, eten, natuur, een schooldag, de taal en het weer. Deze week hebben ze bedacht waar ze over gaan schrijven en welke materialen ze hiervoor nodig hebben. Ook de groep in Nederland is met het maken van hun eigen tijdschrift begonnen. De resultaten worden uiteindelijk uitgewisseld.

Woensdag hebben we na school een bezoekje gebracht aan de verschillende Nederlandse winkels die zich op dit eiland bevinden. (Albert Heijn, Bruna en Jamin). De winkels hebben zowel bekende producten als onbekende producten en zijn een stuk duurder dan in Nederland uiteraard. En vrijdag zijn we lekker uit eten geweest bij restaurant de Tropen. Een restaurant dat we zeker nog even onthouden.

Ik laat jullie snel weer iets horen.
Tot snel

• 18 Mei 2014 - 21:14

Mark:

heel cool schatje, ik ben benieuwd naar de strandjes die je heb gezien al. wij gaan ze samen ook lekker bezoeken:)

• 18 Mei 2014 - 22:00

Marleen:

Leuk om te lezen Hanneke! Ik ben benieuwd naar wat je daar allemaal meemaakt, een hele ervaring in ieder geval :) Gisteren ben ik bij Mark geweest, even kijken of hij het nog aan kan zonder jou ;) Maar het gaat goed met hem (ondanks dat hij je wel heel erg mist) en jullie huis ziet er nog pico bello uit! Geniet ervan xxx