Dag 60 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Hanneke - WaarBenJij.nu Dag 60 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Hanneke - WaarBenJij.nu

Dag 60

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

30 Juni 2014 | Curaçao, Willemstad

Mijn laatste berichtje vanaf Curacao. Ik heb inmiddels de minor afgerond en ben vakantie aan het houden. Mark en Erik zijn hier ondertussen een week en we genieten ervan.

De laatste stageweek was een bijzondere ervaring. Ik kreeg de kans om twee dagen in te vallen in groep 4. Even een eigen klas, met eigen regels en lessen. Supergaaf! Dit herinnert je er aan waar je de opleiding voor doet.

De laatste dag hebben we het in mijn eigen groep 6 lekker rustig aan gedaan. Ik heb op z'n Nederlands getrakteerd. Cake versieren, was voor de meeste leerlingen inderdaad een leuke verrassing. Daarna lekker film gekeken en afscheid genomen van de leerlingen en leerkracht. Wetende dat ik de meeste nog zou zien tijdens de bruiloft.

Vol zenuwen stapten we dan ook op woensdag 25 juni de kerk binnen waar Damaris zou gaan trouwen. Dit zou een ervaring worden die je als toerist nooit mee zou maken, maar wij kregen de kans. De kinderen hadden allemaal hun mooiste kleren aan en mochten vooraan zitten. Gelukkig waren Mark en Erik in pak, overdressed kan niet tijdens een Curacacaose bruiloft. Een half uur later dan gepland kwam het gevolg binnen, zeker 10 bruidsmeisjes en bruidsjonkers, daarna de kinderen met de ringen, de kaars en het bloemenmeisje. Damaris zag er prachtig uit en werd weggegeven door haar vader. De dienst was in het Papiaments en kon ik daardoor niet helemaal volgen. Na de dienst was er een kleine receptie. Samen met de kinderen heb ik het cadeau gegeven. Ieder kind had op een steen een persoonlijk berichtje geschreven, deze had ik verzameld in een grote vaas met kaarsen. Het cadeau viel erg in de smaak. Na de korte receptie zijn we naar huis gegaan.

Op vrijdag vertrok Evelien naar huis, dat is wennen. Na 8 weken op elkaars lip gezeten te hebben kan ik nu niet meer voor elk dingetje naar haar toe, hmm.... Gelukkig bestaat er whatsapp.

Dit weekend zijn we uit geweest en hebben we net zoals elke andere Nederlander voetbal gekeken. Wel zitten wij hier in het zonnetje omdat de wedstrijd om 12 uur Curacaose tijd gespeeld wordt.

Mijn laaste berichtje zal ik schrijven wanneer ik weer in Nederland ben. Nu ga ik genieten van de laatste 1,5 weken vakantie.

Groetjes

  • 01 Juli 2014 - 14:28

    Ageeth:

    Leuk cadeautje had je voor juf. Geniet nog lekker met z'n tweeën (drieën).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Actief sinds 26 Maart 2014
Verslag gelezen: 918
Totaal aantal bezoekers 2757

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 10 Juli 2014

Stage op Curaçao

Landen bezocht: